Gå til navigation Gå til hovedindhold

Du er her:

Anmeldelse af kosttilskud

Disse blanketter skal bruges i forbindelse med anmeldelse af kosttilskud til Fødevarestyrelsen. Det er obligatorisk, at du skal anmelde dit kosttilskud via den digitale selvbetjeningsløsning.

​​​Brug denne blanket, når du vil anmelde et nyt kosttilskud:

Udfyld blanket 

 

Brug denne blanket, når du vil anmelde ændringer til et allerede anmeldt kosttilskud:​​​

Udfyld blanket  


Begge blanketter kræver, at du logger ind med NemID/MitID.

​OBS: Du skal benytte andre browsere end Internt Explorer for at kunne tilgå blanketterne.


Hvor kan jeg afmel​de mit kosttilskud?

Du skal afmelde anmeldte kosttilskud, når markedsføringen ophører permanent. Det gør du via Fødevarestyrelsens kontaktformular.

 

Hvis du ople​​ver fejl i systemet

Du skal beskrive den fejl, du oplever (tag evt. et "screenshot" og vedhæft billedet), og sende beskrivelsen via Fødevarestyrelsens kontaktformular.​


Du kan ikke undlade at anvende den digitale selvbetjeningsløsning, alene fordi du fx ikke har en PC, eller ikke har et NemID. Du kan kun undlade at anvende den digitale selvbetjeningsløsning, hvis:

  1. Din virksomhed er blevet fritaget for tilslutning til Offentlig Digital Post hos kommunen (virksomhed med CVR-nummer),
  2. Du som person er blevet fritaget for tilslutning til Offentlig Digital Post hos kommunen, eller
  3. ​​Din virksomhed har en omsætning under 50.000 kr. om året, og der ikke kan etableres en internetforbindelse på almindelige vilkår (virksomhed uden krav om CVR-nummer).



Virksomheder og personer, som er blevet fritaget for tilslutning til Offentlig Digita​​l Post:

Send en kopi af dokumentation for fritagelsen for tilslutning til Offentlig Digital Post til Fødevarestyrelsen, Stationsparken 31-33, 2600 Glostrup, eller via kontaktformularen. Anfør, at fritagelsen vedrører anmeldelse af kosttilskud. Du kan ikke få tilsendt blanketten, før Fødevarestyrelsen har modtaget dokumentationen.

Når dokumentationen er modtaget, sender Fødevarestyrelsen en papirblanket til at udfylde i hånden. Udfyld og underskriv blanketten, og send den til Fødevarestyrelsen.


Virksomheder med en omsætning under 50.000 kr. om året (virksomhed​​​er uden krav om CVR-nummer), og som derfor ikke er omfattet af kravet om tilslutning til Offentlig Digital Post:  

​Du skal udfylde en tro og love-erklæring på, at din virksomhed ligger på en adresse, hvor der ikke kan etableres en internetforbindelse med beregnet downstreamhastighed på mindst 512 kbit/s på almindelige vilkår.​

Kontakt Fødevarestyrelsen på tlf. 72 69 00 00 og bed om at få tilsendt en tro og love-erklæring om, at der ikke kan etableres internetforbindelse med beregnet downstreamhastighed på mindst 512 kbit/s på almindelige vilkår der, hvor din virksomhed er beliggende. Udfyld erklæringen og send den til Fødevarestyrelsen, Stationsparken 31-33, 2600 Glostrup.

Når Fødevarestyrelsen har modtaget og vurderet erklæringen, får du tilsendt en papirblanket til at udfylde i hånden. Udfyld og underskriv blanketten og send den til Fødevarestyrelsen.

Udenlands​k virksomhed

Udenlandske virksomheder skal ikke bruge den digitale anmeldelsesblanket, men i stedet downloade og udfylde en engelsk blanket, der ligger på den engelske del af fvst.dk. Blanketten skal du sende via Fødevarestyrelsens kontaktformular.  ​​


Ændret 28. februar 2023