Denne hjemmeside bruger cookies til statistik og adgang til deling på de sociale medier med AddThis.

Læs mere i vores cookie FAQ.

Du er her:

Kontrol af vildledende markedsføring - Kontrolkampagne 2015

 

Baggrund
Det er vigtigt, at forbrugerne kan regne med det, der oplyses i mærkningen på fødevarer og i forbindelse med markedsføringen af fødevarer generelt. Derfor er vildledning relevant både på restauranter, i detail- og engrosled. Kampagnen fokuserer på anvendelse af anprisninger for fødevarer, hvor de udgives for at være af en særlig kvalitet, en særlig behandling, en særlig opskrift eller en særlig oprindelse, hvor kontrollen ved kontrol af faktura eller de anvendte råvarer/opskrifter eller andet kan afsløre, om der svindles.

Kontrolindsats
Kontrolbesøg med fokus på mærkning og dokumentkontrol.

Branche
Detailbutikker fx bager-, slagter- og fiskeforretninger, dagligvareforretninger, restauranter, pizzeriaer og mad ud af huset samt forsamlingshuse, kantiner og selskabslokaler.

Periode
Kampagnen gennemføres august-oktober.

Resultater
Slutrapport.

Kontakt
Fødevarestyrelsens pressetelefon, tlf. 2284 4834.


 

Ændret 26. juli 2017